30 вересня у Миколаєві відбувся круглий стіл «Місце України в Європейській морській спільності. Майбутнє та перспективи морської галузі в умовах глобальних економічних викликів». Захід, організований Представництвом Європейського Союзу в Україні та Team Europe Mykolaiv, пройшов в рамках щорічного Європейського Морського Дня. Співорганізаторами заходу в Миколаєві стали Морський Кластер України, компанія MDEM «Marine Design Engineering Mykolayiv» та Миколаївський Регіональний Центр Підтримки Бізнесу.

У заході прийняли участь представники більшості підприємств суднобудівної та морегосподарської галузей Миколаєва. Зустріч вітав міській голова Миколаєва — Олександр Сєнкевич. Загалом доповіді та дискусія зосередилися на двох ключових питаннях – подальший розвиток Морського Кластеру України та освітні програми з підготовки кадрів. На спільну думку вирішення кадрового питання невід’ємно без кластерного підходу, тому що потребує комплексних дій у багатьох сферах та колективних зусиль для матеріального забезпечення процесу.

Розбудова Морського Кластеру України (МКУ), підвалини якого було закладено у Миколаєві у 2018 році повинна допомагати вирішенню нагальних потреб суднобудівних підприємств. В умовах, коли державна допомога галузі наразі обмежена або відсутня взагалі, така організація здатна ефективно сприяти відтворенню промислових ланцюжків, захисту прав власників підприємств, лобіюванню коричних законотворчих ініціатив, маркетингу послуг та продуктів тощо.

Роман Ханжин, виконавчий директор МКУ, також зазначив важливість вступу у Європейську мережу морських кластерів, що сьогодні зосереджують понад 25 тисяч підприємств. Кластерні інструменти об’єднаної Європи надають широкі можливості взаємодії у бізнесі – пошуку фінансування, ринку збуту, контрагентів, інвестицій та ін.

Сергій Гурський, виконавчий директор Суднобудівний завод «Океан», та Микола Гапеєв, керівник відділу маркетингу, згадали про інформаційну підтримку МКУ під час атаки рейдерів на завод у січні 2020 р. та зауважили, що зараз «Океан» відновлює свої позиції на суднобудівному ринку і використання маркетингових та інформаційних ресурсів Кластеру стане у нагоді для пошуку нових замовлень та укріплення ділової репутації.

Олена Жукова, MDEM, розповіла про шлях підприємства від проєктно-конструкторського бюро до мультисервісної компанії, що на світовому ринку пропонує послуги інжинірингу, дослідження, навчальні, маркетингу тощо. Понад 400 проєктів суден складає портфоліо компанії. Цей досвід збільшує потенціал та конкурентні спроможності МКУ на світовому суднобудівному ринку.

Дмитро Бусов, ДПЦК, згадав про участь КБ у створенні перспективного українського корвету пр. 58250, коли залучені у процес понад 30 Українських підприємств фактично створили прообраз вітчизняного кластеру суднобудування. Він підкреслив, що формування Морського Кластеру України буде допомагати піднесенню Українських виробників обладнання та озброєння, а інтеграція в Європейську мережу – кращому пошуку по тих зразках, що не виробляються в Україні.

Ярослав Коваленко, Укроборонпром, розповів про реформи концерну, що мають завершитися до кінця поточного року та дати державним суднобудівним підприємствам більше самостійності, включно можливість долучатися до Кластеру, залучати зовнішні інвестиції, запроваджувати нові проєкти та ін.

До зустрічі в онлайн-режимі долучився Сергій Покуй, Миколаївська верф, та розповів про проєкт створення сучасного навчального центру для підготовки фахівців робітничих спеціальностей. Навчальний центр нового типу буде моделювати виробничий процес на реальному підприємстві, що забезпечить випуск спеціалістів, повністю підготовлених до виконання виробничих завдань. Створення такого навчального центру як раз і є першочерговим завданням Кластеру, тому що кадровий голод на ринку праці є однією з найбільших проблем, що стоїть на шляху відновлення Українського суднобудування.

Професори Юрій Жуков та Володимир Парсяк виклали досвід Національний Університет Кораблебудування ім. адмірала Макарова (НУК) у створенні тренінгового центру з підготовки інженерно-технічних кадрів, дистанційної та дуальної освіти. Тренінговий центр, що за минулі 6 років підготовив понад 100 фахівців, частково задовольнив потребу Миколаївських проєктно-конструкторських бюро в кадрах, а дуальна освіта стала основним принципом залучення нових співробітників – студенти НУК починають працювати за фахом над реальними проєктами вже з 4 курсу. Такий підхід сприяє кращому закріпленню знань та більш швидкому зростанню професійного рівня молодих суднобудівників.

Захід закінчився жвавим обговоренням та подальшою дискусією у неформальній обстановці. Усі учасники розуміють, що процес виводу Морського Кластеру України на реалізацію робочих проєктів не буде ані швидким, ані легким. Але саме такі події допомагають знаходити спільні точки прикладання зусиль та методи вирішення нагальних питань. Зустріч представників різних підприємств за одним Круглим Столом допомагає також краще усвідомлювати поточний стан загалом по галузі та сприяє укріпленню горизонтальних зав’язків між підприємствами.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *